بهترین هموروئید وریدهای متورمی هستند که می توانند داخلی (داخل رکتوم) یا خارجی (خارج رکتوم) باشند. بسته به نوع و درجه آنها، ممکن است بتوان آنها را با جراحی برداشت.

بهترین دکتر بواسیر خانم در مشهد

اکثر شعله ورهای هموروئیدی بدون درمان در عرض 2 هفته از بین می روند. طبق گفته انجمن جراحان کولون و رکتوم آمریکا (ASCRS)، خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا و نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز معمولاً می‌تواند با ترویج حرکات نرم‌تر و منظم‌تر روده به شما در مدیریت علائم کمک کند.

در برخی موارد، ممکن است نیاز به استفاده از نرم کننده های مدفوع برای کاهش زور زدن در حین حرکات روده داشته باشید، زیرا زور زدن می تواند هموروئید شما را بدتر کند.

ASCRS تخمین می زند که کمتر از 10 درصد موارد هموروئید نیاز به جراحی دارند، اما در برخی موارد زمانی که هموروئید خارجی یا پرولاپس بیش از حد تحریک شده، عفونی شده یا عوارضی وجود دارد، این امر می تواند ضروری باشد.

انواع جراحی هموروئید
جراحی‌های هموروئید را می‌توان به روش‌های ساده‌تر، سرپایی و کم‌تهاجمی‌تر تقسیم کرد که می‌توانید بدون بیهوشی انجام دهید و جراحی‌های پیچیده‌تر و بستری.

بسته به شدت علائم و اینکه آیا عوارضی دارید، پزشک تعیین می کند که آیا به جراحی نیاز دارید یا خیر و نوع روشی که برای شما بهترین است یا خیر.

شدت هموروئید بر اساس درجات زیر طبقه بندی می شود:

درجه 1: بدون افتادگی
درجه 2: پرولاپسی که خود به خود از بین می رود
درجه 3: پرولاپسی که باید به تنهایی آن را به عقب برگردانید
درجه 4: افتادگی که نمی توانید به تنهایی به آن فشار وارد کنید و باعث درد شما می شود
جراحی های بدون بیهوشی

این نوع جراحی بواسیر را می توان در مطب پزشک بدون بیهوشی انجام داد.

باندبندی

باندینگ یک روش اداری است که برای درمان بواسیر داخلی با شدت تا درجه 3 استفاده می شود. این روش که بستن با نوار لاستیکی نیز نامیده می شود، شامل استفاده از یک نوار محکم در اطراف پایه هموروئید برای قطع جریان خون است.

بندکشی معمولاً به دو یا چند عمل نیاز دارد که با فاصله حدود 2 ماه انجام می شود. این دردناک نیست، اما ممکن است فشار یا ناراحتی خفیفی را احساس کنید.

بندکشی برای کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند به دلیل خطر بالای عوارض خونریزی توصیه نمی شود. معمولا حداقل زمان بهبودی وجود دارد. به ندرت ممکن است عوارض اضافی مانند درد و عفونت رخ دهد.

اسکلروتراپی

این روش برای درمان هموروئید داخلی تا درجه 2 در نظر گرفته شده است. این روش شامل تزریق یک ماده شیمیایی به هموروئید است. این ماده شیمیایی باعث کوچک شدن هموروئید و جلوگیری از خونریزی آن می شود. اکثر مردم با تزریق واکسن درد کمی دارند یا اصلاً درد ندارند.

اسکلروتراپی در مطب پزشک انجام می شود. خطرات شناخته شده کمی وجود دارد. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، این ممکن است گزینه بهتری باشد زیرا پوست شما باز نشده است.

اسکلروتراپی بهترین میزان موفقیت را برای هموروئیدهای کوچک داخلی دارد.

انعقاد درمانی

درمان انعقادی نیز فتوکواگولاسیون مادون قرمز نامیده می شود. این درمان برای هموروئید داخلی درجه 1-3 است. از نور مادون قرمز، گرما یا سرمای شدید برای جمع شدن و جمع شدن هموروئید استفاده می کند.

این روش دیگری است که در مطب پزشک شما انجام می شود و معمولاً همراه با آنوسکوپی انجام می شود. آنوسکوپی یک روش تجسم است که در آن یک اسکوپ چندین اینچ در رکتوم شما قرار می گیرد. دامنه به پزشک اجازه می دهد که ببیند.

اکثر افراد در طول درمان فقط ناراحتی یا گرفتگی خفیف را تجربه می کنند.